Przejdź do głównej zawartości

Konsultacje Lokalnego Programu Rewitalizacji

Od ubiegłego roku trwają prace nad Lokalnym Programem Rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich. O samym programie możecie przeczytać na specjalnie utworzonej stronie, na której nie ma obecnie nowych - aktualnych informacji. W ostatnim czasie trwały konsultacje nowej wersji programu i postanowiłem wnieść kilka opinii, uwag i propozycji. Jako, że dokument jest bardzo obszerny, nie wszystkie cele, działania i projekty są do końca zrozumiałe. Wniosłem 5 uwag dotyczących obszaru Michałkowice - Nowy Świat. Oto one:
1. Do punktu spójności komunikacyjnej zaproponowałem lokalizację parkingu rowerowego w centrum dzielnicy w przestrzeni, która ma być poddana przebudowie oraz budowę ścieżek rowerowych w centrum Michałkowic (jak wiadomo, przelotowa ścieżka ma biec bokiem - dokładnie przy cmentarzu).
2. Jeśli chodzi o nowe aktywności na terenach poprzemysłowych zaproponowałem przygotowanie terenów inwestycyjnych na Maciejkowickiej i Wyzwolenia. Dodatkowo zaproponowałem rozważenie zmiany przeznaczenia terenów po Haldexie w innym kierunki niż przemysł.
3. Do punktu spójności komunikacyjnej zaproponowałem rozważenie stworzenia koncepcji rozwoju ekologicznych połączeń tramwajowych z centrum Siemianowic przez Bytków/Nowy Świat do Michałkowic. Zaniechanie stworzenia takiej koncepcji całkowicie wyeliminuje możliwość wprowadzenia tramwajów w perspektywie kilkunastu czy też kilkudziesięciu lat. O co konkretnie chodzi? Aby rozważyć możliwość wprowadzenia  w przyszłości komunikacji tramwajowej (która sprawdza się w gęsto zaludnionych obszarach i nie należy na nią patrzeć wyłącznie przez pryzmat kosztów) potrzeba rozmów ze spółką Tramwaje Śląskie, a następnie trzeba zastanowić się jaką trasą linia mogłaby prowadzić, a następnie "zarezerwować pasy terenów". Na tym etapie chodzi o ocenę możliwości działania w tym temacie.
4. Do punktu reprezentacyjna przestrzeń publiczna w centrum Michałkowic zgłosiłem "przypomnienie" o projekcie rozwiązania skomplikowanego układu przystanków "Michałkowice Kościół", "Michałkowice Plac 11 Listopada" oraz przystanku technicznego.
5. Do punktu spójność komunikacyjna zgłosiłem propozycję opracowania koncepcji "mini obwodnicy" Michałkowic. Chodzi o połączenie ulic Oświęcimskiej i Michałkowickiej poprzez Kotłomontaż, a dalej obejście Haldexu, Fabudu i innych zakładów przemysłowych nową ulicą łączącą się z ulicami: Zwycięstwa, Towarową, a opcjonalnie z DK 94. To chyba najważniejsze zadanie dla Michałkowic bo podnoszenie nośności głównych dróg w Michałkowicach nie wróży nic dobrego. Jedynym wyjściem jest zamknięcie Michałkowic dla ciężkiego transportu w perspektywie kilkunastu lat. 
Jeśli interesuje Was Lokalny Program Rewitalizacji zachęcam do kliknięcia w link. Znajdziecie w nim cały program, a także projekty, które mogą być realizowane. 

Jan Wieczorek
Radny Rady Miasta 
Siemianowice Śląskie


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek