Przejdź do głównej zawartości

KOLEJE W MICHAŁKOWICACH - prośba o pomoc!!!

Podjąłem się zadania zlokalizowania wszystkich (a przynajmniej większości) linii kolejowych przebiegających przez Michałkowice kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lat wstecz...


Zebrałem już kilka map, zdjęć, wspomnień... Zlokalizowałem również dokładne przebiegi kilku linii kolejowych. W związku z tym zwracam się do Was drodzy internauci - popytajcie w swoich rodzinach, u znajomych, przyjaciół! Być może mają jakieś informacje, wspomnienia, zdjęcia, mapy, na których znajdują się linie kolejowe, infrastruktura, stacje, lokomotywy, składy? Może dziadek pamięta pociągi pasażerskie odjeżdżające ze stacji Michałkowice? A może ktoś pamięta jak wyglądał dworzec kolejowy w Michałkowicach? Każda informacja jest ważna - dlatego proszę o kontakt. Dla ułatwienia podaję mapki z naniesionymi roboczo głównymi liniami kolejowymi wąskotorowymi i normalnotorowymi przebiegającymi kiedyś przez teren dzisiejszych Michałkowic.

Koleje wąskotorowe:


Koleje normalnotorowe:


W przyszłości zamierzam zająć się kolejami w pozostałych częściach naszego miasta dlatego też można podawać informacje o innych siemianowickich szlakach kolejowych.
Na koniec proszę również o kontakt osoby, które mogą podzielić się wspomnieniami na temat tunelu kolejowego prowadzącego od podziemi kotłowni KWK Michał pod obecną ulicą Michałkowicką na teren pobliskiej hałdy. Obecnie nie jestem w stanie znaleźć żadnych map ani zdjęć tunelu, który prawdopodobnie dalej istnieje. Być może ktoś ma dostęp do dokumentów, map, zdjęć?


Kontakt do mnie:
iamfrommichalkowitz@wp.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!