Przejdź do głównej zawartości

Michałkowice - Nowe Centrum

Przy okazji pomysłu przebudowy dróg łączących Michałkowice i Bytków zapomniano o bardzo ważnym projekcie, który może wnieść nową jakość w komunikacji miejskiej w Siemianowicach Śląskich. Mowa o budowie wspólnego przystanku węzłowego w centrum Michałkowic. Przez wiele lat poruszano ten temat, jednak nikt nie zdecydował się na konkretne kroki. Końcowym artykułem o proponowanym wyglądzie takiego przystanku chciałbym zakończyć moją dotychczasową "działalność publikatorską".
Czy taki przystanek jest potrzebny? Nikogo kto dojeżdża do Piekar Śląskich, Bytomia, Chorzowa nie muszę chyba przekonywać? Jestem świadomy, że przebudowa centrum Michałkowic pochłonie grube miliony, ale jeśli kolejna już zmiana organizacji ruchu pominie problem przystanków autobusowych będzie to świadczyło  o lekceważącym podejściu do tak ważnego tematu.
Już kilka razy pisałem o tym problemie więc jako zakończenie zaproponuję jedynie propozycje wyglądu samych przystanków.
Czy przystanki autobusowe muszą wyglądać tak jak dotychczas? Chyba niekoniecznie? A gdyby wykorzystać takie oto elementy?
Czy estetyczne wiaty i kioski oraz nowoczesny szalet miejski to tak dużo? W czasach gdy ludzie mieszkający na Górnym Śląsku uciekają od komunikacji miejskiej warto zaproponować nowoczesne rozwiązania, które mogą zachęcić do korzystania z autobusów.
Pozostawiam ten temat do przemyślenia i zachęcam do konkretnych działań!!!
/// zdjęcia pochodzą z serwisu: http://budotechnika.com.pl/ ///

Pozdrawiam
MrJanicek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!