Przejdź do głównej zawartości

Hej, to zaś JO...

Kilka dni temu pojawił się w sieci nowy film informacyjno - promocyjny o naszym mieście.  Film został zrealizowany w ramach projektu „Siemianowice dobre bo Śląskie – promocja terenów inwestycyjnych Miasta Siemianowice Śląskie”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.


Pierwsza pozytywna rzecz, która rzuciła  mi się w oczy to wyłączona możliwość komentowania w serwisie yt. Powiem szczerze, że wszystkie filmy promocyjne miasta powinny być oceniane jedynie na plus lub na minus. Nie wyobrażam sobie dyskusji o walorach i wadach naszego miasta pod filmem, który ma pokazać nasze najlepsze strony. Bulwersuje mnie fakt, że pod poprzednimi filmami nie brakowało wulgaryzmów i innych obraźliwych wyrażeń. Jest to dowód, że część z nas potrafi jedynie narzekać i ukazuje na zewnątrz to, co najgorsze w naszym mieście. Przykre...
Co do filmu, mam pozytywne odczucia. Film nie nudzi widza (na razie mówię o sobie i kilku znajomych), w specyficzny sposób ukazuje walory Siemianowic Śląskich. Na wielki plus należy zaliczyć "śląsko godka" - nie możemy wstydzić się naszego śląskiego języka, prawda? Absolutnym przebojem dla mojej córki jest postać skarbnika - Karolinka mogłaby oglądać skarbnika na okrągło, przede wszystkim w roli kuli na rondzie.  Mam teraz mały problem - córka chce już iść na "naszo gruba Michał" i zobaczyć tam skarbnika... Film powinien spodobać się mniejszym mieszkańcom naszego miasta, ciekawy jestem jak odbiorą go pozostali siemianowiczanie? Pytanie podstawowe: Czy pomoże miastu w ściągnięciu nowych inwestorów? Jest wiele terenów do zagospodarowania - dlatego też trzymam kciuki :)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek