Przejdź do głównej zawartości

Michałkowice: nowe nazwy ulic

Jak wiadomo, 15 grudnia 2016 roku weszła w życie Uchwała Rady Miasta Siemianowic Śląskich nr 295/2016 w sprawie zmian nazw ulic w Siemianowicach Śląskich. Obecnie w wielu miejscach w mieście odbywa się wymiana tabliczek z nazwami ulic. W ostatnim czasie oglądałem nowe tabliczki na terenie Michałkowic i zastanowiła mnie jedna rzecz. Dlaczego ul. Władysława Andersa nie nazywa się ul. gen. Władysława Andersa (wydaje mi się, że powinno być to oczywiste) i dlaczego tabliczki z nazwą ulicy zawierają wyłącznie "Andersa", tabliczki z numerami budynków jednego zarządcy zawierają nazwę "Andersa", a innego "Władysława Andersa". Wiadomo - to ta sama ulica, ale mimo wszystko w takich przypadkach jestem zwolennikiem "unifikacji nazw". Z kolei w przypadku ul. Wieczorka - zmieniono nie tylko nazwę ulicy na Westerplatte, ale i numerację budynków. Można było to zrobić inaczej - wystarczyło wybrać inną nazwę ulicy, a numeracja pozostałaby bez zmian. Z pozostałymi ulicami takiego problemu nie ma.

Jan Wieczorek





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!