Przejdź do głównej zawartości

Nielegalny handel pod kościołem?

Od pewnego czasu (to już kilka miesięcy) kolejni mieszkańcy zgłaszali uciążliwości związane z handlem zniczami i kwiatami pod kościołem św. Michała Archanioła. Do tego samochód dostarczający towar handlującym często blokował przejście dla pieszych przy kościele. Gdy sprawą zainteresował się jeden z radnych zobaczcie jaką otrzymał odpowiedź w kwietniu 2013r.



Temat ucichł gdy rozpoczęła się budowa ronda bo stoisko przeniosło się w okolice południowej jezdni ul. E. Orzeszkowej (pomijam, że nikt nie interesował się czy handluje się tam legalnie?). Obecnie po zakończeniu budowy ronda handlujący powrócili! Zobaczcie dzisiejsze zdjęcie sprzed michałkowickiego kościoła. Chyba nikt nie wie czy handluje się tam zgodnie z prawem, nielegalnie, a może za przyzwoleniem znajomego? Ciekawe pytanie? Mnie ciekawi czy problem zostanie rozwiązany czyli czy stoisko zniknie? Już kilkukrotnie postulowałem o stworzenie specjalnego "mini targowiska kwiatowego" w okolicy kościoła, no ale kto się tym zainteresuje? Niezły syf... 


Komentarze

  1. Z tego co wiem, to Pani, która jest właścicielką stanowiska normalnie za wszystko płaci i jest tam legalnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie widze problemu w handlu. Wiele osób idących na cmentarz może zakupić znicz czy kwiaty a sam handel nie przeszkadza ponieważ stoisko znajduje się poza chodnikiem. Samochód na pewno nie stoi tam cały czas a jedynie na chwilę aby wyładować towar. Nie ma co się czepiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkańcy zgłaszali ten problem dlatego też został poruszony. Urząd Miasta stwierdził (co pisze w odpowiedzi na interpelację), że nie ma zezwolenia. Czy to wina Urzędu - nie wiem? Ja widzę taki problem, że powinno powstać estetyczne miejsce do handlu po drugiej stronie ulicy. Wtedy byłoby estetycznie. Teraz taka prowizorka nie pasuje w ogóle do centrum.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!