Przejdź do głównej zawartości

Jest pozytywna wiadomość!!!

Jest mi przykro, że w ostatnim czasie muszę pisać tyle niekorzystnych newsów na temat naszego miasta. Tym razem jednak jest oczekiwana dobra wiadomość. Jak poinformował mnie Bartosz Spławski, spotkał się on... Ale pozwólcie, że zacytuję Bartosza:


9 maja o godzinie 15:40 w biurze podawczym UM na ulicy Michałkowickiej złożyłem kopię podpisów 815 mieszkańców na 56 arkuszach. Podpisy zostały zebrane w lutym i marcu 2013 a przekazanie ich do Urzędu ma oznaczać zakończenie pierwszego etapu i rozpoczęcie nowego, czyli dialogu i konsultacji społecznych.


Do podpisów załączony był list przewodni, który jest dostępny pod tym linkiem: http://bit.ly/pismo-podpisy-8-05.


Oprócz tego w temacie, 8 maja o godzinie 8:15 w UM spotkałem się z mojej inicjatywy z Prezydentem Guzym. Celem spotkania było omówienie planowanych przez mnie konsultacji społecznych i zapowiedź przekazania podpisów mieszkańców.

Stoję na stanowisku, że konsultacje powinny być oddolne i niezależne od jednostronnych wpływów czy to Władz Miasta, czy jakieś innej, konkretnej grupy interesów innej niż mieszkańcy. Podobną opinię wyraził Prezydent. 
Metoda konsultacji, która spełnia kryterium niezależności, obiektywności a także wystarczającej reprezentatywności zostanie wypracowana wg planu do końca czerwca. Do procesu przygotowania konsultacji zostaną zaproszeni przedstawiciele mieszkańców, a w szczególności grupy mieszkańców, szczególnie aktywne społecznie, takie jak lokalne organizacje pozarządowe. 

Mam nadzieję, że Prezydent Miasta podtrzyma swoje stanowisko i we wrześniu zostaną przeprowadzone profesjonalne konsultacje z mieszkańcami. Oby więcej takich informacji :)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Sprawa dla reportera" w Siemianowicach?

Dotarła do mnie ciekawa "karteczka" z informacją, że w dniu dzisiejszym w Siemianowicach Śląskich nagrywany jest program "Sprawa dla reportera". Ciekawe, prawda? Według informacji podanej na "karteczce" wszystko dzieje się właśnie teraz...

Michałkowice: odpust w parafii św. Michała Archanioła - jeden z największych w regionie

Dziś w Michałkowicach mamy odpust, Muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu bud, dmuchańców, karuzel, koni, kucyków i innych atrakcji - chociaż od lat wiadomo, że michałkowicki odpust jest jednym z największych w regionie. Myślę, że w przyszłym roku uda się jeszcze bardziej wypromować nasz odpust bo z roku na rok jest coraz lepiej. Myślę, że to świetny pomysł dla dzielnicy i miasta i całkiem fajna promocja. Przy okazji dzisiejszego odpustu, ks. proboszcz Eugeniusz Kurpas świętował 20-lecie posługi w naszej parafii. Tymczasem zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dzisiejszego odpustu.  Jan Wieczorek

Na Hugo wybrałem się sam...

Jestem kandydatem na radnego z Michałkowic - to już wiecie. Nie mogę jednak zapominać, że Michałkowice to część Siemianowic. Dlatego też wybrałem się dziś z rana na Hugo. Przy okazji byłem w Parku Hutnik. Myślę, że nie muszę pisać o problemach tej dzielnicy. Te problemy po prostu widać. Nie chcę Wam wmawiać, że jak wygramy wybory to zmienimy całą dzielnicę! Chcemy zmienić Hugo, ale jeśli wygramy wybory ZACZNIEMY JE ZMIENIAĆ! Bo chyba macie świadomość, że środki mamy ograniczone, ale z pomocą Was, MIESZKAŃCÓW! uda nam się. Powoli - do celu! Zmieńmy Siemianowice!!!